Viața trăită conștient : 5 exerciții simple de aplicat în fiecare zi

Tehnologia are „talentul” acesta, de ne fura din timpul și din spațiul mental pentru a ne purta în exterior, în spațiul public al interacțiunilor sociale și al obligațiilor de zi cu zi. Pe termen scurt, poate că ni se va părea că suntem productivi, însă pe termen lung putem ajunge să ne simțim înstrăinați de noi înșine, alienați chiar de ceea ce obișnuia să ne reprezinte și să ne hrănească cu adevărat.

Astfel, astăzi îți propunem un set de 5 idei simple de exerciții și „trucuri” inspirate de practica meditației mindfulness, 5 idei care te vor ajuta nu doar să te menții ancorat în prezent și conectat la Sinele tău interior, ci poate chiar să te regăsești atunci când ritmul alert al vieții de zi cu zi tinde să o ia la goană, luându-te și pe tine odată cu mersul ei grăbit.

1. OPREȘTE-TE și pur și simplu OBSERVĂ

Ești mereu pe fugă, prins între două meeting-uri sau task-uri? Ai impresia că timpul de care dispui de-a lungul unei zile se scurge prea repede? Atunci, tot ce ai nevoie pentru a întrerupe această goană este pur și simplu să te oprești și să observi ce se întâmplă cu tine : ce gândești, cum te simți, ce ai cu adevărat nevoie aici și acum.

2. Întreabă-te DE CE

De multe ori, facem lucruri pentru că „trebuie”, însă fără să ne întrebăm cu adevărat dacă ni le dorim sau nu. Pe tine ce te motivează să faci ceea ce faci? Care îți este scopul? Cu ce te ajută acest task, cum te dezvoltă acest meeting? Reflectează asupra acestor sarcini și încearcă să afli dacă ele te aduc mai aproape de ceea ce îți dorești sau ai nevoie cu adevărat.

3. Fii blând cu TINE însuți

Tindem să punem presiune pe noi înșine, din dorința ca toate să ne iasă perfect : raportul cerut la job, cina de acasă, cămașa călcată la dungă… Adevărul este însă că lucrurile ies așa cum ies, mai bine sau… mai puțin bine. Ai răbdare cu tine și dă-ți voie să fii așa cum ești. Perfecțiunea nu există decât cel mult ca ideal și atunci, asemenea oricărui ideal, ar trebui să servească mai mult ca inspirație decât ca destinație absolută.

Prezența și viața trăită conștient

4. Sesizează lucrurile BUNE

O altă tendință pe care o avem este cea de a trece cu vederea lucrurile bune care ni se întâmplă, considerându-le drept nesemnificative. Însă adevărul este că întreaga noastră viață se compune din astfel de lucruri, mai mici ori mai mari, care ne aduc bucurie și care ne luminează spiritul și sufletul. Poți începe un jurnal al recunoaștinței ori folosi una dintre numeroasele aplicații disponibile gratuit (Presently este minunată), care să te ajute să marchezi cu precizie fiecare zi și fiecare lucru bun din care viața ta este compusă.

5. RESPIRĂ și ai grijă  de NATURĂ

Ancorează-te în prezent cu acest dar minunat al respirației : este poate cel mai concret lucru pe care îl putem face pentru a simți cu totul clipa de acum, trăind la maximum ceea ce avem și suntem chiar aici. Încearcă să petreci și numai 5 minute pe zi sesizând natura din jurul tău – aerul recișor de februarie, gâzele care poate încep să se trezească la viață, ghioceii ce tocmai au răsărit la colț de stradă. Natura este viață, așa că nu uita să te alimentezi de la acest izvor de energie vie.

Ține minte : la finalul zilelor noastre, nu luăm cu noi decât amintirile pe care ni le-am făcut. Tu ce vei lua cu tine când se va încheia și ultimul capitol al vieții tale?

Iar dacă vrei să afli mai multe despre practica mindfulness și să încerci și alte exerciții de acest gen, îți recomandăm volumul „Sunt aici acum”, disponibil pe site-ul partenerilor noștri de la editura Publica. 🙂

Please follow and like us:
Facebook
Facebook
Instagram

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *