Recunoștința ca tovarăș de drum

În articolul precendent am trecut în revistă ce este recunoștința și cum ne colorează viața. Totodată am aflat despre contribuția ei la nivelul stării de bine și pentru stilul de gândire.

Pentru ca aceste lucruri să se poată observa ca schimbări, avem nevoie de două ingrediente: sinceritatea și practicarea acesteia pe o perioadă îndelungată. Atunci când ne declarăm mulțumirea față de cineva sau ceva, este important să fim onești, surprinzând în sine ceea ce a fost de ajutor pentru noi și să evităm să o formulăm doar pentru a ne conforma cu anumite așteptări.

De asemenea, pentru a vedea o îmbunătățire în viețile noastre, e nevoie de o practică de minim 2 săptămâni. Pentru a păstra aceste schimbări, recunoștința trebuie încorporată în activitățile cotidiene pe termen lung.

Astfel, vom vedea că minții îi este tot mai la îndemână să vadă aspectele plăcute din drumul nostru. Viața va fi cu sens și mai împlinitoare, prin faptul că sunt introduse activități în rutină cu și despre starea de bine.

În același timp, aceste exerciții presupun deseori interacțiunea cu cei cărora se adresează mulțumirea. Acest aspect duce la creșterea resurselor sociale, dar și a celor spirituale. Mai jos sunt câteva idei de exerciții de recunoștință. Păstrează structura, adaptându-le după propriile resurse.

1. Confecționează sau cumpără un borcan (cutie) în care să pui în fiecare seară 3 bilete completate fiecare cu câte un motiv de recunoștință din acea zi.

După mai mult timp vei putea extrage dintre ele pentru a-ți reaminti și a te bucura din nou de acele lucruri. Mai mult decât atât, te vei obișnui cu timpul să fii atent la acele lucruri pentru care poți fi, într-adevăr recunoscător. Nu uita să îți faci un obicei zilnic pentru a le scrie!

2. Pentru a putea să îți exprimi direct recunoștința față de oamenii dragi, scrie o scrisoare în care să le mulțumești pentru lucrurile frumoase cu care te-au ajutat sau susținut.

Poate să fie ceva din trecut sau din prezent, important este să fie sincer. Dacă este posibil, trimite-le scrisoarea (acum mediul online ne ajută să transmitem mai rapid informațiile) și încearcă să observi care este plusul de valoare pe care l-a adus această scrisoare în relația voastră. Dacă scrisoarea sau mail-ul nu pot ajunge la acea persoană, exercițiul este în sine foarte util prin faptul că acele lucruri au fost așternute pe hârtie sau într-o ciornă de mail.

3. Dacă îți este greu să identifici motive pentru care să exprimi recunoștință sau pur și simplu vrei să încerci aspecte mai specifice ale vieții tale, folosește-te de șabloane pe care să le completezi periodic.

Mai jos vei găsi câteva exemple:

  • Sunt recunoscător pentru aceste trei lucruri pe care le aud:
  • Sunt recunoscător pentru aceste trei lucruri pe care le văd:
  • Sunt recunoscător pentru aceste trei lucruri pe care le miros:
  • Sunt recunoscător pentru aceste trei lucruri pe care le ating/le simt:
  • Sunt recunoscător pentru aceste trei lucruri pe care le gust:
  • Sunt recunoscător pentru aceste trei animale/plante:
  • Sunt recunoscător pentru acești trei prieteni:
  • Sunt recunoscător pentru acești trei profesori:
  • Sunt recunoscător pentru acești trei membri ai familiei:
  • Sunt recunoscător pentru aceste trei lucruri din locuința mea:

Norocul favorizează mințile pregătite

Ca ultim truc de ajutor, poți încerca să faci asta împreună cu persoane apropiate, dacă observi că singur îți este greu să începi sau să te menții în aceste exerciții. Nu uita să reflectezi la schimbările în ceea ce privește atât gândurile și emoțiile pe care le trăiești, cât și tendințele de a acționa într-un anume fel și să ajustezi exercițiile pentru a-ți fi ție cât mai potrivite și benefice.

Please follow and like us:
Facebook
Facebook
Instagram

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *