Acum e momentul să acționăm

Descoperirile din știință și psihologie ne arată că avem toți capacitatea de a ne trăi viețile pe care ni le dorim.

Așteptam de multă vreme o carte precum Sursa – iar dacă te-ai întrebat și tu, asemenea mie, care este explicația științifică din spatele conceptelor precum abundență, intuiție sau rezonanță, atunci cartea Tarei Swart este pentru tine.

Îmbinând neuroștiința de actualitate cu autocunoașterea, autorea – psihiatru recunoscut și formator cu experiență – spulberă ideile preconcepute referitoare la dezvoltarea personală și literatura motivațională prin însuși faptul că aduce informații concrete, științifice, și dovedește nu doar existența acestora, ba chiar eficiența lor!

FACT: Am subestimat profunzimea, pasiunea și instinctul și am ajuns să ne bazăm pe abilitățile de suprafață care ne aduc rezultate materiale și nu ne încurajează să ne bucurăm cu adevărat de viață.

Axul în jurul căruia cartea se construiește este nimeni altul decât creierul nostru – acest organ extraordinar, ale cărui capacități demult intuite încep să fie descoperite prin intermediul mijloacelor moderne de imagistică și cu ajutorul celor mai riguroase experimente clinice. Puterea creierului nostru este însăși puterea noastră, ne spune Swart, putere însă ce rămâne latentă atât timp cât nu trecem la acțiune.

2#FACT: Lucrurile pe care ni le dorim cel mai mult în viață – sănătate, fericire, bogăție, dragoste – sunt condiționate de abilitatea noastră de a gândi, simți și acționa…

…cu alte cuvinte, de creierele noastre” conchide autoarea, care propune de-a lungul fiecărui capitol atât exerciții de reflecție dedicate elaborării proceselor de creștere a conștientizării, cât și exerciții practice, care inspiră către schimbare și acțiune concretă în direcția obținerii acelor rezultate pe care fiecare își dorește să le aducă în viața sa de zi cu zi.

Pentru că abordarea cărții „se bazează pe conexiunea dovedită [științific] dintre creier și corp”, iar premisa de la care pornește este cea conform căreia „a deveni conștienți într-un anumit grad de felul în care gândim și de tiparele care ne dictează reacțiile automate la stimuli și evenimente” ne oferă cheia transformării vieților noastre, recomandăm Sursa tuturor celor mai mult sau mai puțin sceptici față de posibilitățile nebănuite ale creierului, dar mai ales tuturor celor pasionați și preocupați de a trăi vieți împlinite și destine de succes.