Cum să-ți regândești suferința în 7 pași simpli

Dacă în articolul anterior am vorbit despre recunoaștere și comunicare, care reprezintă în funcție de cât de intensă și adâncă este suferința, atât metode propriu-zise de scăpare din aceasta, cât și pași spre o nouă metodă, în cele ce urmează vă prezint o metodă ce aduce îmbunătățiri semnificative calității vieții : terapia cognitiv-comportamentală, pentru care recunoașterea problemei și comunicarea sunt precursori ai acceptării terapiei.

Se spune că în terapie vine cine își dorește schimbarea / vindecarea! Anterior evidențiam faptul că, de cele mai multe ori, suferința este rezultatul cognițiilor iraționale reprezentate de gânduri negative și așteptări nerealiste, astfel dacă alegi să apelezi la un specialist și începi ședințele de psihoterapie, cea mai utilă tehnică pe care acesta o va folosi este cea folosită în terapia cognitiv-comportamentală: RESTRUCTURAREA COGNITIVĂ.

Ce presupune această tehnică? Ori de câte ori treceți printr-o suferință, puteți realiza o fișă care presupune 7 pași:

  • pasul 1 : identificarea situației = descrierea situației care v-a declanșat starea de spirit negativă;

  • pasul 2 : analiza stării de spirit = descrieți ce ați simțit în acea situație și ce simțiți în prezent;

  • pasul 3 : identificarea gândurilor automate = faceți o listă cu gândurile care vă vin automat ca răspuns la acea situație;

  • pasul 4 : găsirea dovezilor care să susțină obiectivul = scrieți toate dovezile pe care le puteți identifica și care susțin gândurile automate scrise la punctul 3;

  • pasul 5 : găsirea dovezilor contra obiectivului = scrieți toate dovezile obiective care contrazic gândurile automate;

  • pasul 6 : identificarae gândurilor corecte și echilibrate = adoptați o abordare echilibrată a situației și scrieți ce simțiți / gândiți despre aceasta;

  • pasul 7 : monitorizrea stării de spirit actuale =descrieți și evaluați starea de spirit prezentă și pașii viitori pe care îi veți face.

Această fișă se realizează sub formă de tabel și conduce la analiza propiilor gânduri, a veridicității acestora, precum și a găsirea echilibrului emoțional. Psihoterapia cognitiv-comportamentală este cea mai utilizată metodă de terapie.

Fișa de restructurare cognitivă poate fi utilizată ori de câte ori trecem printr-o durere, suferință sau atunci când gândurile iraționale ne invadează cognitivul.

Așa cum am mai spus și în primul articol: Totul stă în noi! De noi depinde dacă evoluăm sau stagnăm. Cu cât stăm ancorați în suferință fie din: teamă, rușine, frică, cu atât aceasta se adâncește și cauzează mai multe probleme.

Până data viitoare și pentru a încheia într-o notă optimistă, doresc să îți las un citat motivațional la care să reflectezi: „Nu-ți fie frică să faci un pas mare. Nu poți trece o prăpastie din două sărituri mici.” — David Lloyd George 🙂

Please follow and like us:
Facebook
Facebook
Instagram

Un comentariu

  1. […] tehnică folosită este fișa de restructurare cognitivă, pe care am descris-o în articolul Cum să-ți regândești suferința în 7 pași simpli și care poate fi aplicată cu succes și ori de câte ori simțim că fluxul conștiinței este […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *