Cum să dormim mai bine

Importanța somnului – în special a somnului odihnitor – este de necontestat: menține sănătatea creierului și echilibrul emoțional, stimulează imunitatea, scade riscul bolilor cardiace, îmbunătățește memoria ș.a.m.d.

Iată câteva sfaturi pentru a-ți  îmbunătăți calitatea somnului și, implicit, calitatea vieții:

1. Limitează expunerea la lumina dispozitivelor mobile, ecranului televizorului într-un interval de două ore înainte de culcare. Acestea pot fi înlocuite cu o baie relaxantă sau cu o carte.

2. Încearcă să adormi în jurul aceleiași ore și să te trezești la aceeași oră. Adoptarea unui program de somn și menținerea acestuia te va ajuta să îți reglezi ceasul biologic și să adormi mai rapid.

Ce este somnul?

3. Redu sau chiar oprește consumul de lichide cu cel puțin două ore înainte de culcare pentru a evita deplasările la toaletă în timpul nopții.

4. Evită fumatul, consumul de alcool și mesele grele în timpul serii. Acestea pot conduce la tulburări ale somnului.

5. Pregătește camera înainte de somn. Este recomandat ca aceasta să fie aerisită, temperatura să nu fie mai mare de 19 grade Celsius și, nu în ultimul rând, să fie întuneric.

6. Fă mișcare zilnic și consumă energie. Exercițiile fizice intense nu sunt recomandate înainte de culcare, ci mai degrabă în timpul zilei. O plimbare seara poate fi de ajutor.

7. Alege pernele și salteaua potrivită. Poți alege perne adaptate stilului tău de a dormi (pe o parte, pe spate etc.), anti-alergice, anti-acarieni etc.

8. Redu somnul în timpul zilei. Deși câte un pui de somn peste zi poate fi benefic, acestea pot tulbura ceasul biologic și scădea calitatea somnului din timpul nopții.

9. Practică tehnici de relaxare înainte de culcare: citește o carte, fă o baie caldă, ascultă muzică relaxantă, meditează. Experimentează cât mai multe metode și alege-le pe cele care funcționează cel mai bine pentru tine.

10. Delimitează spațiul de dormit de spațiul de lucru. Zona de lucru poate fi asociată cu stresul, iar dacă ai lucrat câteva ore din pat, îți poate fi mai greu să te deconectezi și vei adormi mai greu.

Cinci beneficii neuropsi ale puiului de somn

Ține cont de faptul că unele lucruri nu se schimbă „peste noapte”, așa că, dacă parcurgi o perioadă mai stresantă a vieții tale, programul tău de somn din ultima vreme nu a fost unul tocmai regulat, obișnuiești să adormi la televizor sau cu telefonul în mână, e nevoie de timp pentru ca organismul tău să își schimbe obiceiurile.

Healthy Sleep Tips
17 Tips to Sleep Better

Please follow and like us:
Facebook
Facebook
Instagram

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *