Creativitate vs. stereotipie

Imaginea, marketingul ne conduc sufletele.

Am observat că destul de multe persoane folosesc cuvinte, fraze într-un context fără nici o legătură cu subiectul dat sau folosesc cuvinte pompoase doar pentru că sună bine – o salată de cuvinte!

Și mă refer la organizații, la management. Cred că au fost, sunt și probabil vor mai fi destule articole despre slabele capacități ale managemetului românesc. Managerii de astăzi au nevoie să investească din ce în ce mai mult timp și energie în înțelegerea cât mai corectă a organizației pe care o conduc.

Dragi manageri, fiecare își cunoaște rândul de a intra pe scenă. Aveți nevoie să vă faceți timp pentru oamenii voștri! Dacă nu știți cum, apelați la un specialist – iar dacă știți cum, dar nu aveți timp, apelați din nou la un specialist: puteți identifica o persoană din companie care poate face asta în locul vostru fără costuri suplimentare.

Însă pentru acest lucru este nevoie să îți cunoști oamenii, să te conectezi cu ei, la ei – cum dorești tu să sune, dar numai să o faci bine, să fie o muncă de calitate.

De ce scriu despre această conexiune? Pentru că m-am săturat să aud de la diferite persoane, cu funcții – încă este dominant acest lucru – că nu au nevoie de oameni creativi în compania lor; ei zic că au în schimb nevoie de profit. Atât! Prea multă bătaie de cap cu implicarea asta. Ei oricum sunt infailibili și dețin controlul absolut…

Apelați la specialist, cu încredere. Nu știți cum? Tot specialistul vă îndrumă! Are pregătirea necesară tocmai pentru a vă ajuta să găsiți cam ceea ce căutați.

Și deschideți-vă perspectivele către oamenii creativi: sunt oameni faini, foarte motivați pe termen lung și, cu toate că pot fi dificili și foarte greu de ținut într-un loc, sunt oameni valoroși.

Acești oameni nu cresc în copaci, pe marginea drumului, ca portocalii. Sunt un amestec de personalități, nu doar doi într-unul, ci sunt trei, patru, cinci într-unul, care se bat cap în cap, discută în contradictoriu – dar pot fi serioși și opaci, precum și foarte ludici.

Este important să înțelegem că sub stres, amenințare, presiune nu există creativitate, dimpotrivă, acestea închid creativitatea. Nu poți crea, nu te poți angaja într-un proiect care să și de-a rezultate imediate – pentru că șefu dorește imposibilul, ieri – dacă tu toată ziua doar butonezi un excel și din când în când un word.

Organizațiile nu prea știu să interpreteze creativitatea. Te naști creativ și dacă nu te naști e nevoie de timp pentru a te educa. Un act creativ are originalitate și valoare considerând că cele mai bune idei se situează în cadranul real și creativ deopotrivă.

Creativitatea poate fi măsurată prin fluență (câte idei diferite produce o persoană), flexibilitate (câte tipuri de idei produce) și originalitate (capacitatea de a genera soluții neobișnuite și unice). Unerori, cantitatea poate anticipa calitatea. Iar două abilități sunt importante pentru creativitate: gândirea convergentă, care urmăreste un singur răspuns, o singură soluție, și gândirea divergentă, care se referă la diversitate, la absența îngrădirilor. Când lucrează individual, în absența presiunilor de conformitate, oamenii sunt mai înclinați spre gândire divergentă, iar când lucrează în echipe, aceștia gândesc mai mult convergent.

Stereotipiile comportamentale apar atunci când gândirea logică și creativitatea se închid…

În relațiile interumane, atitudinile pot include conotații pozitive – de apropiere sau conotații negative – de antipatie sau de dispreț. Consistența atitudinală poate fi explicată prin consecvența indivizilor de a rămâne în paradigma setului propriu de valori și de credințe. Adesea, atitudinile oamenilor par a fi doar expresia stereotipurilor lor.

Creativitatea este însă „abilitatea de a formă concepte noi folosind cunoștințe existente“ ne spune Hendrikse.

Iar procesul creativ înseamnă sănătate mintală.

Aveți grijă de oamenii voștri!

Please follow and like us:
Facebook
Facebook
Instagram

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *