5 beneficii neuropsi ale puiului de somn

Știința a testat ceea ce o vorbă din popor știa deja de ceva vreme: noaptea este într-adevăr un sfetnic bun! Astfel a demonstrat o cercetare neuropsihologică: știați că „a trage un pui de somn” are numeroase beneficii pentru sănătatea noastră fizică și psihică?

Ei bine, iată câteva dintre acestea – «puiul de somn»:

• contribuie semnificativ la procesarea și integrarea informațiilor percepute mai degrabă subconștient;

• influențează în mod pozitiv capacitatea de a lua decizii;

• sprijină funcționarea cognitivă în ansamblu;

• învățarea și memoria sunt consolidate în timpul somnului de o manieră mai profundă și la o mai bună calitate;

• susține procesele reparative ale sistemului neuronal, precum și pe cele imunoprotective ale organismului.

Studiu de față s-a axat pe rezolvarea dilemei dacă este sau nu implicat un proces conștient de receptare și procesare a informațiilor înaintea sau în timpul somnului, cercetătorii demonstrând faptul că participanții au perceput la nivel sublininal (mascat) informațiile la care au fost expuși. Acest lucru s-a observat prin interferența cu activitatea de răspuns conștient, precum și a fost înregistrat la nivelul activității cerebrale (prin intermediul electroencefalogramei – EEG).

Așadar, data viitoare când  aveți de dat un examen ori sunteți nevoiți să luați o decizie importantă – sau, pur și simplu, vreți să vă îmbunătățiți rezistența organismului în fața factorilor de stres și boală – încercați să dormiți. Introducerea unei mici sieste din când în când nu are în nici un caz ce să strice. 😉

Day-time naps help us acquire information not consciously perceived, study finds

Please follow and like us:
Facebook
Facebook
Instagram

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *